Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2008

Κρατικές διαφημίσεις βάσει… συμφερόντων!


Με άνισους όρους και αδιαφανή κριτήρια γίνεται η κατανομή της κρατικής διαφήμισης στις εφημερίδες, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας Media Services, τα οποία δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα Το Βήμα, την 28η Οκτωβρίου.
Σε διάστημα εννέα μηνών (Ιανουάριος 2008 έως Σεπτέμβριος 2008), την πρώτη θέση στην κρατική διαφήμιση καταλαμβάνουν οι εφημερίδες «Χώρα» και «Χώρα της Κυριακής», γεγονός που αποδεικνύει ότι η κατανομή της κρατικής διαφήμισης γίνεται με σαφή προτίμηση προς τις φιλοκυβερνητικές εφημερίδες μικρής κυκλοφορίας, καθώς και προς τα δωρεάν έντυπα.
Παρά το γεγονός ότι το μέγεθος της διαφημιστικής δαπάνης θα έπρεπε να εξαρτάται από την κυκλοφορία της κάθε εφημερίδας, στην συγκεκριμένη περίπτωση, το στοιχείο εκείνο που παίζει τελικά ρόλο στην κατανομή των διαφημίσεων, είναι οι γνωριμίες, η προτίμηση και η φιλική σχέση με την κυβέρνηση και τον εκπρόσωπο Τύπου.
Ίσως θα ήταν υπερβολικό να μιλήσουμε για «στημένη κατανομή» διαφημιστικής δαπάνης. Είναι, όμως, δεδομένο ότι μεγάλες εφημερίδες, με περισσότερα του ενός εκατομμυρίου φύλλα, αδικήθηκαν σε ό,τι αφορά τα διαφημιστικά κονδύλια που απορρόφησαν.
Όπως φαίνεται και στον αναλυτικό πίνακα, οι εφημερίδες του κ. Γιώργου Τράγκα («Χώρα» και «Χώρα της Κυριακής»), των οποίων η κυκλοφορία φθάνει μόλις τα 210.501 φύλλα το πρώτο εξάμηνο του 2008, δηλαδή μόλις το 0,3% της συνολικής κυκλοφορίας ημερησίων και κυριακάτικων εφημερίδων, έλαβαν 1.823.463 ευρώ, δηλαδή 6% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης!
Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί και το ύψος των διαφημιστικών κονδυλίων που απορροφήθηκαν από την αθηναϊκή ημερήσια δωρεάν εφημερίδα City Press, του εκδότη και τηλεοπτικού σχολιαστή, κ. Γιώργου Κύρτσου, τα έσοδα της οποίας από την κρατική διαφήμιση ανέρχονται σε 2.644.806 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις εφημερίδες που απορρόφησαν κρατικές διαφημίσεις, ενώ η κυκλοφορία τους ήταν σαφώς χαμηλότερη, κατέλαβαν τις υψηλότερες θέσεις.
Οι εφημερίδες αυτές είναι οι «Βραδυνή», «Απογευματινή», «Αδέσμευτος Τύπος» και «Άρθρο», οι κυριακάτικες εκδόσεις των οποίων συγκέντρωσαν το 10,4% της κρατικής διαφήμισης, ενώ οι κυκλοφορίες τους ανέρχονται μόλις στο 1,1% της συνολικής κυκλοφορίας των κυριακάτικων εφημερίδων. Αδικημένες είναι οι μεγάλες εφημερίδες, με υψηλή πανελλαδική κυκλοφορία, όπως «Τα Νέα», «Έθνος», «Ελευθεροτυπία», «Καθημερινή» και «Το Βήμα» από τις ημερήσιες και «Έθνος της Κυριακής», «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», «Καθημερινή της Κυριακής», «Το Βήμα της Κυριακής» και «Πρώτο Θέμα Κυριακής» από τις κυριακάτικες.
Η κυκλοφορία των εφημερίδων αυτών φθάνει για το πρώτο εξάμηνο του 2008 το 50,3% της συνολικής κυκλοφορίας, ενώ το διαφημιστικό τους μερίδιο αγγίζει μόλις το 32,3% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης!
Συγκεκριμένα, η κυριακάτικη εφημερίδα Πρώτο Θέμα, έφθασε τα 5.078.603 φύλλα (5,2%) και το 1.120.965 ευρώ διαφημιστικής δαπάνης (3,9%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ του νεοδημοκράτη πρώην υπουργού Χαρ. Αθανασίου...

Δημήτρης Κ. Τζανακάκης ΡΕΘΥΜΝΟ  ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ του νεοδημοκράτη πρώην υπουργού Χαρ. Αθανασίο...